Hjælp til opsætning af e-mail på iPhone og iPad

Iphone/Ipad vil ikke sende og slette mail

Har du problemer med at sende, elle slette mails, fra din mailkonto på Iphone eller Ipad, efter du har sat den op med korrekte adgangskode, indgående og udgående server?

Så kan det være at du skal ind og vælge »Postkassehandlinger«!

Det er det nemlig ikke altid at Apples mail-app kan finde ud af at vælge de rigtige mapper, og det kan være det er det der er problemet. Nedenfor er en lille guide, til hvordan du tjekker op på det.

  1. Vælg app’en Indstillinger og klik herefter på punktet Mail
  2. Klik på Konti og herefter e-mail-adressen du har opsat
  3. Klik på mail-adressen under IMAP og ud for Konto
  4. Klik på Avanceret i bunden

Under »Postkassehandlinger« er der angivet hvor på serveren mail-app’en skal placere dine mails når du gemmer kladde, sender, eller sletter mail:

Hjælp til opsætning af e-mail på iPhone og iPad