Driver du virksomhed eller bruger din mail adresse til vigtig korrespondance, så bør du f.eks. ikke benytte en TDC/YouSee mail adresse til det formål (@post.tele.dk, @mail.dk, @privat.dk, @youmail.dk m.v.). TDC/YouSee’s centrale spamfilter kan i værste fald frasorteret mails du skulle have modtaget!
Nogle vil måske mene det er komfortabelt med et centralt spamfilter, men det kan sortere ting fra du ikke ønsker sorteret fra.
Læser du kun disse mails på en mailklient (mailprogram, som Outlook o.lign.) fra PC, mobil og/eller tablet, så har du for det første ikke mulighed for at benytte IMAP (understøtter kun POP3). Læs mere om IMAP og POP3.
For det andet frasorterer TDC/YouSee uønsket mail på server siden i stedet for på slutbruger siden (mailklienten). Det betyder at du har en mappe liggende på din TDC/YouSee webmail, med nogle mails som du ellers burde have modtaget. Denne mappe ser du ikke på din mailklient!
Hvis du alligevel benytter TDC/YouSee mail, og vil være sikker på ikke at gå glip af eventuelle vigtige mails, bør du deaktivere TDC/YouSee’s centrale spamfilter og lade dit eget mail program stå for spam sorteringen.
Hvis du logger ind på din TDC/YouSee Mail, via webmail, kan du under menupunktet “Indstillinger” og derefter “Centralt spamfilter”, deaktivere det centrale spamfilter.