Det kan både være givende og opslidende, at være familiens IT-person, der hjælper de nære, når computer, mobil eller tablet driller.
På den ene side, gør man en forskel for familiemedlemmer man holder af, og åbner den teknologiske verden op for. Det er både en god oplevelse for ens nære, men i ligeså høj grad for en selv, fordi man kan mærke, at man gør en forskel.
På den anden side, kan det nogle gange også være opslidende. Altid at skulle stå klar til at yde support på programmer, man har anbefalet eller installeret. At mange af ens samtaler med forældre, eller bedsteforældre, kun handler om teknologi, der enten ikke virker, eller som de ikke helt forstår at bruge.
Derudover at hjælpen måske hellere skulle være kommet i går end i dag, og at man kan ende med at sidde i timevis og lede efter løsninger og forklaringer, i stedet for at være sammen med familien, og måske blive forstyrret med det på jobbet.
Så hvad kan man gøre, når man gerne vil hjælpe dem man holder af, men også har en hverdag, der skal hænge sammen. Nogle gange er den bedste hjælp man kan give, er hjælpen fra andre. Og et Klippekort fra Assens PC Support kunne her være en god mulighed.
På den måde kan du slippe for eventuel dårlig samvittighed, over ikke at kunne hjælpe her og nu. Dine nære kan så få den hjælp de har brug for, med det samme. Og når I så er sammen, eller taler i telefonen, kan I tale om andet og mere, end problemer med computeren.